FB Gruppen A/S opruster med salgschef
Lagt på byggemarked24.dk den 13-09-2017 af Thomas
Ann-Beth Senger er hentet fra Bonava, det tidligere NCC Bolig, til FB Gruppen A/S som ny salgschef. Her skal hun konsolidere og udbygge salgsudviklingen for FB Gruppen A/S, der gør klar til at cementere positionen som en af landets førende projekt- og ejendomsudviklereProjekt- og ejendomsudviklerkoncernen FB Gruppen A/S har netop ansat Ann-Beth Senger som ny salgschef i en nyoprettet stilling. Ann-Beth kommer senest fra en stilling som salgschef hos NCC gennem fem år. Tidligere har hun været salgschef for Becker & Nielsen samt Schaumann Development.
- Jeg kan bruge min erfaring fra mine tidligere ansættelser. Her har jeg været med til at bygge en salgsorganisation op helt fra bunden samt være købernes røde tråd i processen fra underskrift af købsaftalen til køb af boligen.
Ann-Beth Sengers primære opgave er i samarbejde med udvalgte mæglere at konsolidere og udbygge den positive markedsposition, som FB Gruppen har oplevet inden for projekt- og ejendomsudvikling, så kunderne får den bedst mulige oplevelse i forbindelse med udvælgelsen og overdragelsen af deres nye bolig.
Forventer vækst
Med Ann-Beth Senger får FB Gruppen en kompetent salgschef med et stort kendskab til markedet og indgående erfaring med personligt salg og markedsføring til opbygning af en salgsorganisation. Den nye salgschef vil derfor spille en central rolle i forbindelse med den fortsatte vækst i koncernen, hvor man med udviklingen af den nye bydel Grønttorvet i København vokser på det danske boligmarked inden for både ejer-, andels- og lejeboliger.
- Med sin mangeårige erfaring med koordinering af salgsprocessen og evne til at skabe høj kundetilfredshed bliver Ann-Beth en central figur i det team, der skal bidrage til at styrke vores positive brand inden for kvalitetsbyggeri, siger administrerende direktør Hans-Bo Hyldig fra FB Gruppen A/S, der ud over opførelsen af 500 boliger om året alene på Grønttorvet også har boligprojekter i flere andre sjællandske byer.
Omsætningen i FB Gruppen A/S passerede i 2016 en milliard, og omsætningen forventes at stige i de kommende år. Antallet af danskere, der flytter ind i en bolig eller bydel udviklet af FB Gruppen vil således stige markant, hvilket er årsagen til styrkelsen af den kundevendte organisation.
Nærvær og empati er nøglen
Den nye salgschef lægger stor vægt på det personlige salg og dermed på at lytte, være dialogsøgende samt møde kunderne dér, hvor de er.
- Empati og ønsket om at hjælpe folk er afgørende, når man handler med ejendomme. Selv om man har en god bolig til salg, kan det være, at den ikke passer til kunden. Eller måske er kunden ikke klar til at handle af forskellige grunde. At få en fornemmelse for, hvad folk har brug for og er til, er derfor afgørende. Det får man ved at lytte og få en fornemmelse af deres situation, ønsker og drømme. Mange faktorer spiller ind ved køb af bolig, og her er det vigtigt at være på kundens side og finde den rigtige bolig til dem. At se kunderne blive glade skaber en stor tilfredsstillelse og er dét, der driver mig i hverdagen, siger Ann-Beth Senger.
Privat bor hun i Skodsborg med sin mand Kim. Fritiden bruges på samvær med familie og venner. Herudover holder hun sig aktiv med løb efterfulgt af en dukkert i Øresund hver dag året rundt.
Om FB Gruppen
• FB Gruppen (Fokus på Boliger) udvikler, bygger og sælger boliger, hovedsageligt i Storkøbenhavn.
• Virksomheden blev etableret i 2003 af adm. direktør Hans-Bo Hyldig og projektdirektør Stig Nørnberg og har siden leveret over 1.500 boliger, blandt andet i Roskilde, på Islands Brygge og Teglholmen i København samt på Frederiksberg. FB Gruppen er herudover i gang med projekter i Roskilde, Hvidovre, Farum og Valby.
• FB Gruppen færdiggør omkring 500 boliger om året.
• I 2016 passerede FB Gruppen en omsætning på 1 mia. DKK.